•       •   
  • 2397061900
  • Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Ανακοινώσεις

ΟΜΟΦΩΝΟ ΨΗΦΙΣΜΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΒΟΛΒΗΣ ΣΤΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ 16ης ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2011

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΝΟΜΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

ΔΗΜΟΣ ΒΟΛΒΗΣ

 

ΟΜΟΦΩΝΟ ΨΗΦΙΣΜΑ

ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΒΟΛΒΗΣ

ΣΤΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ 16ης ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2011

 

Το Υπουργείο Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων σχεδιάζει, στο μέσο της σχολικής περιόδου, με αστήρικτα επιχειρήματα και με εν κρυπτώ διαδικασία, να επιβάλει γενικευμένες συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων.

Απόδειξη για το παραπάνω αποτελεί το γεγονός ότι, ολοκληρώθηκε ήδη δημόσια διαβούλευση-εξπρές, διάρκειας μόλις πέντε ημερών, για ένα τόσο σημαντικό θέμα. Κι όλα αυτά χωρίς να ζητηθεί η γνώμη των νέων Δήμων, η οποία ωστόσο χαρακτηρίζεται, από το ίδιο το Υπουργείο, ως βασικός συντελεστής διαμόρφωσης της τελικής πρότασης.

Επιπρόσθετα, η διαβούλευση-εξπρές διεξήχθη χωρίς να έχουν ολοκληρωθεί στους νέους Καλλικρατικούς Δήμους, ούτε η απογραφή τους, που με σχετικές εγκυκλίους προβλέπει το ΥΠΕΣΑΗΔ και ακόμη βρίσκεται σε εξέλιξη (περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την καταγραφή σχολικών μονάδων, αιθουσών διδασκαλίας, κλπ), αλλά ούτε και η σύσταση των νέων ενιαίων σχολικών επιτροπών (μία για Α’θμια, μία για Β’θμια), λόγω μη έκδοσης των απαραίτητων σχετικών ρυθμιστικών διατάξεων από το ΥΠΕΣΑΗΔ.

Επιπλέον προκαλεί ερωτηματικά το γεγονός ότι, ήδη το Υπουργείο Παιδείας, μέσω των Διευθύνσεων Α’θμιας και Β’θμιας εκπαίδευσης, ανακοίνωσε λεπτομερές σχέδιο συγχωνεύσεων και καταργήσεων σχολικών μονάδων της περιοχής μας.

Όλα τα παραπάνω έχουν προκαλέσει τεράστια αναστάτωση σε γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς, ενώ ο κίνδυνος υποβάθμισης της παρεχόμενης εκπαίδευσης είναι ορατός, καθώς η εκπαιδευτική διαδικασία σε πολυάριθμα τμήματα χαρακτηρίζεται αντιπαιδαγωγική.

Ως Δήμος Βόλβης θεωρήσαμε υποχρέωσή μας να λάβουμε υπόψη μας τις θέσεις όλων των εμπλεκόμενων φορέων, έτσι ώστε να διατυπώσουν πρόταση, που να συνθέτει όλες τις απόψεις. Για το λόγο αυτό συστήθηκε, με πρωτοβουλία της Δημοτικής Αρχής, επιτροπή διαβούλευσης για το εν λόγω θέμα, την οποία αποτελούσαν: Ο Δήμαρχος, δημοτικοί σύμβουλοι όλων των δημοτικών παρατάξεων, εκπρόσωποι συλλόγων γονέων- κηδεμόνων και εκπαιδευτικών, διευθυντές σχολικών μονάδων Α/θμιας και Β/θμιας, του Δήμου μας.

Η τελική συνεδρίαση της επιτροπής, με διευρυμένη σύνθεση, πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 15 Φεβρουαρίου 2011 και ώρα 19:00, στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου Δήμου Βόλβης, στο Σταυρό.

Μετά από εκτενή συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων, όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς κατέληξαν ομόφωνα ότι δεν συμφωνούν σε οποιαδήποτε συνένωση – συγχώνευση – κατάργηση σχολικής μονάδας.

Κατόπιν τούτων, το δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Βόλβης δηλώνει ΟΜΟΦΩΝΑ την αντίθεσή του σε οποιαδήποτε συνένωση – συγχώνευση – κατάργηση σχολικής μονάδας στο Δήμο Βόλβης, για τους κάτωθι λόγους:

  • Ο Δήμος Βόλβης, λόγω και της Εγνατίας Οδού, αποδεδειγμένα βρίσκεται σε πορεία ανάπτυξης και προβλέπεται να παρουσιάσει αύξηση του αριθμού των μαθητών στο άμεσο μέλλον.
  • Η κατάργηση σχολικών μονάδων αποτρέπει την εγκατάσταση νέων οικογενειών, σε περιοχές έξω από τα μεγάλα αστικά κέντρα.
  • Οι προτάσεις των διευθύνσεων Α/θμιας & Β/θμιας εκπαίδευσης είναι ανέφικτες, καθώς τα υπάρχοντα σχολικά κτίρια, όπως διαβεβαιώνουν διευθυντές, εκπαιδευτικοί και γονείς, αδυνατούν να ενσωματώσουν τον αριθμό μαθητών που προβλέπουν.
  • Σχολικές μονάδες του δήμου μας εγκαταλείπονται αν και φιλοξενούν ικανό αριθμό μαθητών, ενώ μαθητές σε ορισμένες περιπτώσεις καλούνται να διανύσουν μεγάλες αποστάσεις (παρά τις δεσμεύσεις του Υπουργείου), με αποτέλεσμα να δημιουργούνται παιδαγωγικές ανισότητες.
  • Το θέμα κάλυψης του μεταφορικού κόστους των μαθητών εδώ και χρόνια δεν έχει διευθετηθεί οριστικά και παραμένει αδιευκρίνιστο ακόμα, με αποτέλεσμα σήμερα να έχει διακοπεί η μεταφορά μαθητών και στην περιοχή μας.
  • Το υπέρογκο κόστος μεταφοράς και η χρονοβόρα μετακίνηση μαθητών, πλήττει ιδιαίτερα τα φτωχά κοινωνικά στρώματα, με κίνδυνο την εγκατάλειψη της υποχρεωτικής εκπαίδευσης από πλήθος παιδιών.
  • Η αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα θα δημιουργήσει μορφωτικά ελλείμματα, θα υπονομεύσει τη μαθησιακή διαδικασία, ενώ μαθητές που προέρχονται από αδύναμες κοινωνικές ομάδες ή έχουν μαθησιακές δυσκολίες θα αντιμετωπίσουν τεράστια προβλήματα.