Εγκρίθηκε η χρηματοδότηση κατασκευής μουσείου για την Ελληνική Επανάσταση στον δήμο Βόλβης με διαδραστικά μέσα, ολογράμματα και 3D τεχνολογία
Εφοδιασμένο με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, θα είναι το Ψηφιακό Ιστορικό Μουσείο Δήμου Βόλβης, που πρόκειται να λειτουργήσει στην Ασπροβάλτα, παρουσιάζοντας την ιστορική πορεία του δήμου Βόλβης την περίοδο γύρω από την Επανάσταση του ’21.
Ήδη εγκρίθηκε η χρηματοδότηση της δημιουργίας του με 299.000 ευρώ, καθώς εντάχθηκε στην πρόσκληση “Ελλάδα 1821 – Ελλάδα 2021” του προγράμματος για την Τοπική Αυτοδιοίκηση “Αντώνης Τρίτσης”, στο πλαίσιο των 200 ετών από την Ελληνική Επανάσταση.
Το Ψηφιακό Ιστορικό Μουσείο Δήμου Βόλβης θα περιλαμβάνει μια διαδραστική μόνιμη έκθεση για την ιστορία του δήμου Βόλβης. Η έκθεση θα χωρίζεται θεματολογικά (και χωροταξικά) σε τρεις ιστορικές περιόδους:
Α) Τουρκοκρατία – προεπαναστατική περίοδος (για την κατάσταση του δήμου Βόλβης την περίοδο της Τουρκοκρατίας).
Β) Επανάσταση 1821 (για τα γεγονότα κατά τη διάρκεια της Επανάστασης του ’21 στην περιοχή, με έμφαση στον ξεσηκωμό της Κεντρικής Μακεδονίας, τη μάχη της Ρεντίνας και τα γεγονότα που ακολούθησαν).
Γ) Απελευθέρωση – Νεότερη Ιστορία (για την ιστορική περίοδο από τον Μακεδονικό Αγώνα και την απελευθέρωση του δήμου Βόλβης έως την εγκατάσταση των προσφύγων από τη Μικρασιατική Καταστροφή και τη δημιουργία νέων οικισμών).
Κάθε θεματολογική περίοδος θα περιλαμβάνει ψηφιακά αφηγηματικά μέσα και διαδραστικές εφαρμογές προκειμένου, αφενός να αφηγηθεί την ιστορία και αφετέρου να «μεταφέρει» βιωματικά τον επισκέπτη στην αντίστοιχη εποχή.
Ειδικότερα, το Ψηφιακό Μουσείο θα περιέχει: διαδραστικές και ολογραφικές προβολές (με χρήση ολογραμμάτων ως ιδιαίτερων πολυμεσικών εκθεμάτων), εφαρμογές εικονικής πραγματικότητας (χρήση από τον επισκέπτη συσκευών 3D animation τεχνολογίας), οθόνες αφής και διαδραστικές εφαρμογές με πολυμεσικό περιεχόμενο, διαμόρφωση μουσειακών χώρων με χρήση αντικειμένων εποχής κ.ά., ενώ στο πλαίσιο του έργου, πρόκειται να γίνει παραγωγή βίντεο ντοκιμαντέρ με συνδυασμό σύγχρονων πλάνων και αρχειακού υλικού.
Οι νέες διαδραστικές τεχνολογίες με σωστό σχεδιασμό μπορούν να βοηθήσουν ώστε οι χώροι πολιτισμού να προσφέρουν το επιστημονικό τους περιεχόμενο με ελκυστικό τρόπο στο κοινό. Ο σχεδιασμός αυτός έχει σκοπό ο επισκέπτης να συμμετέχει με όλες του τις αισθήσεις δηλαδή να έχει βιωματική προσέγγιση και να παροτρύνεται στην αυτενέργεια, τον πειραματισμό και την εξερεύνηση ώστε η επίσκεψή του να συνδυάζει την εκπαίδευση με την ψυχαγωγία.